Yarasa Adam

İnceleme: Batman #707

Sensei: The mask of the beholder. At last we are reunited. I am finally worthy of your power. I have come back from the fringe of death. Enlightened for you. I will wield your power and act as executor of your will.

Bla bla bla…

Tony Daniel’ın Batman işlerinden zevk almadığım sır değil. RIP’den beri başımızın belası olan Daniel’ı ne çizer olarak kabullenebildim, ne de yazar olarak seviyorum. İki alanda da zayıf bulduğuma göre ya hikaye anlatımı tekniğinde sorunlar var, ya da tarzı bana hitap etmiyor. Sevenleri varsa gerekçelerini duymak isterim. (saldırın yorumlara!) DC birden fazla macera yazdıracak kadar ne buluyor bu adamda?

#706’nın sonunda Batman’i tuzağa düşüren Sensei, Mask of The Beholder‘ı almak için harekete geçmişti. Bu sayı da arabasında giden Sensei’nin sinir bozucu bir cümlesiyle başlıyor: “To the archives library of Gotham!”  Bu replik dakika bir gol bir yapıp, okumaya başlar başlamaz karşımızdakinin klişe ve acemice yazılmış bir çizgiroman olduğu izlenimini uyandırıyor.

Bu sırada Batman Lucius Fox, Tam ve Luki’yi boğulmaktan kurtarıp Sensei’nin adamlarını haklamakla uğraşırken, Sensei çoktan maskenin bulunduğu kütüphaneye varmış oluyor.

Bilin bakalım Mask of The Beholder neredeymiş? (Sıkı durun, bu kısım iğrenç) Thomas Wayne’in heykelinin içinde! Gotham’da olup biten tüm olayları Wayne ailesine bağlamak zaten kabak tadı vermişken, mistik güçleri olan bir maskenin Thomas Wayne heykeliyle uzaktan yakından ilgisi olmaması gerekirken, hikaydeki Batman Bruce Wayne değil, Thomas ile hiçbir bağı bulunmayan Dick Grayson’iken bu ayrıntıya ne gerek vardı, soruyorum?

Sensei’nin maskeyle randevusu Peacock tarafından kısa kesiliyor. Bu sahnede Fountain of Life‘da Sensei’ye hayat veren kadının Peacock olduğunu anlıyoruz. İkisinin kavgası başlayamadan Batman gelip Sensei’ye saldırıyor. Batman maskeyi kırıyor, Sensei ortadan kayboluyor. (Off, yazarken sıkıldım valla.)

Tahammül sınırları zorlayan bir macera daha son bulurken, Luki’nin güçleri sayesinde, Batman ve Peacock’ın gelecekte yeniden karşılaşacaklarına ve birbirlerini *öhö, öhö!* yakından tanıyacaklarına dair sinyaller alıyoruz.

Tony Daniel’ın bir sonraki Batman çıkarmasının prologu diyebileceğimiz sayfada Riddler ve Enigma’nın gizemli işvereni var; üzeri çizik bir bozuk parayla oynayan şapkalı bir kadın. Tahminim? Yazarın The Long Halloween tutkusuna dayanarak Gilda Dent diyorum, Gilda’nın Jeph Loeb ve Tim Sale’in TLH dünyasının içinde harika olduğunu ve orada kalmasını istesem de.

2 responses

  1. Normalde Tony Daniel’in yazdığı serileri pas geçiyorum. Hem çizim hem de yazın yönünden Batman için yetersiz bulduğum biri. Rob Liefeld’in bir başka versiyonu benim için. İkinci sayfada Dick’in su kabarcıkları arasında kaybolan ayağı da bu sözümü destekliyor🙂

    Gilda ile ilgili olasılığı okuyunca zaten kan beynime sıçradı direk o yüzden okudum sayıyı. İşte James Jr.’ın dönüşüyle ben bundan bahsediyordum. Bu tip şeylere gerek yok, eskiye saygı duruşunda bulunan yazarları seviyorum ama böyle geçmişi kirleten isimlere kılım.

    21 Mart 2011, 4:58 pm

    • Offf, sorma. Benim anlayamadığım millet beğeniyor Tony Daniel’ın çalışmalarını. RIP’in en kötü yanıydı bu adam, Battle for The Cowl rezildi, sonraki Batman sayıları da giderek kötüleşti. İyi/kötü göreceli ama 4-5 yıldır Grant Morrison, Paul Dini, Neil Gaiman, daha yenilerden Scott Snyder, Paul Cornell, David Hine gibi yazarların Batman’ini okumuş insanlar nasıl Tony Daniel’a tav olur?

      Gilda’ya neden bulaştı, kimden cesaret aldı hayretler içindeyim. Tek büyük macerasında, unutulmaz son sayfada yaktığı paltosuyla şapkasını giydirmiş, bir de eline üzeri çizik bozuk para vermiş. Bir an önce yazarlığı bırakmalı, yapacaksa da hobi olarak yapsın, kendi karakterini yaratsın, yazsın çizsin bol bol. Sıkıldım ya!😀

      Yeri gelmişken, DC bence çizerleri yazmaya teşvik etmeyi durdursun. Hemen hiç biri zamanında yetiştiremiyor, yetiştiren de Tony Daniel gibi oluyor.
      (Dick’in ayağındaki köpüklere az önce baktım, alışmak lazım Daniel çok mecbur olmadıkça ayak çizmez, Morrison’ın “Hh”ı gibi yani:) )

      21 Mart 2011, 6:01 pm

Bir Cevap Yazın

